tisdag 16 augusti 2011

Veckan som gick och veckan som kommer

Bästa platsen på jorden!
I torsdags rev jag av ett TSM-pass med kort backe på programmet. Kul som alltid med TSM, men jobbigt förstås! Ändå tog jag nog inte ut mig ordentligt, för träningsvärken uteblev på fredagen. Och det var ju skönt för vi satte oss i bilen och körde ner till Blekinge igen. Skulle verkligen vilja kunna spendera mer tid här. På Tjurkö ägnade vi oss åt att bada, fiska, plocka vilda björnbär, leta efter kantareller, äta gott och sova länge. Och så lite löpning förstås!

Barnen hade det bra med morföräldrarna och Mats och jag lyckades få till två gemensamma morgonpass. Åtta kilometer på lördagen och knappt elva på söndagen. Och det flöt på bra. Så summa summarum blev förra veckan en riktigt bra vecka.

Och det ska väl denna vecka också bli? Jag har mycket på programmet och faktiskt lite förhoppningar på både det ena och det andra. Först ut är tennislektionen ikväll. Efter ett långt träningsuppehåll på grund av tennisarm så började jag lite försiktigt i våras att åtminstone känna på racketen ibland. Nu drar jag igång med gruppspelet igen, vilket innebär en match i veckan. Dessutom kommer jag spela med Katarina  varje torsdagsmorgon. Så två timmar tennis i veckan blir det från och med nu!

Imorgon kväll är det dags för I Form-loppet. Jag har lockat med mig vännen Lotta och ser mycket fram emot en rolig och svettig kväll. I Form-loppet tillhör egentligen inte något av de lopp då jag bestämt mig för att satsa på att komma sub50, men om känslan är god imorgon så ska jag kuta utan bara sjutton. Om inte sub50, så kanske ett pers i alla fall?

På torsdag är det dags för TSM igen och då står det snabbsdistans på programmet. Undrar vad kroppen tycker om det efter I Form-loppet? Sedan blir det nog två vilodagar för att på söndagen vara pigg på långpasset längs den röda linjen med start i Norsborg. Samling vid T-banan kl. 14.00!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar