torsdag 4 augusti 2011

Efter regn kommer sol!

Och nog har det varit sol i Stockholm den här veckan, men statusen i mina ben har varit regn. Jag vaknade i måndags med gruvligt ont på utsidan av vaderna. Mest vänster, men kunde även känna det på höger. På något sätt har det väl att göra med min gigantiska långpromenad i söndags i kombination med de nya "easytone"-skorna. Mycket kan jag tänka mig att utstå för att få lite rumpmuskler, men inte en veckas utebliven träning!


Hopp-san-sa!

Nåväl, idag är smärtan borta och glad i hågen traskade jag iväg till veckans TSM-träning. Korta intervaller stod på programmet. Tänkte att det måste väl ändå vara lindrigare än långa intervaller. Men så här efteråt är jag tveksam - det var grymt jobbigt. 15 x 40 sekunder i 3,45-tempo. De 15 intervallerna delades upp i fem serier med tre intervaller i varje. 40 sekunders vila mellan intervallerna och 80 sekunder mellan serierna. Den sista intervallen i varje serie skulle man kruta på lite extra eftersom man sedan fick dubbelt så lång vila. Jo du! :-)

Men som vanligt - underbart efteråt! Adrenalinet flödar och jag vill genast sätta igång med storprojekt i hemmet. Måla om vardagsrummet kanske?

Och angående lördagens långpass - nu är vi tre och en halv tappra löpare som kommer att samlas vid Mälarhöjdens T-bana kl. 13 för ett gemensamt pass. Häng på du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar