onsdag 25 maj 2011

Sista passet - sex snabba!

Ja, alltså inte sista passet för evigt, utan bara innan maran. Och det gick snabbt! Och var skönt! Ja, en mental liten kick blev det helt oväntat.
Efter ännu en superduperbusy dag på jobbet kom jag hem och var så hungrig att jag var tvungen att äta lite innan jag stack ut och sprang. Brukar vara dålig på att springa med mat i magen. Men jag ville ändå inte vänta för länge utan drog på mig kläderna och stack ut. Samuel följde med på cykel och det kan ju vara en anledning till att det gick snabbt. Jag kände ganska snart att farten var hyfsad och klockan sa 5:20-tempo. Sedan måste jag ändå ha ökat för efter avslutade sex kilometrar snittade jag på 5:15 per kilometer.

Jaja, det är ju inte anmärkningsvärt snabbt, men det är snabbt för att vara JAG. Och framför allt var det roligt och det var nog det jag behövde allra mest. Komma ihåg varför jag egentligen gillar löpning.

Nu skulle jag helst bara vilja vila - äta - sova ända tills på lördag, men i svinottan imorgon bitti bär det av till Arlanda igen....

1 kommentar:

  1. Jag är så himla imponerad att du hinner med allt! Supermycket lycka till på lördag, jag ska spana efter dig!

    SvaraRadera