torsdag 19 maj 2011

Lite snabbare än väntat

Igår vaknade jag återigen med känslan av att ha förhöjd temperatur. Hela dagen var jag varm och kall om vart annat och kunde inte avgöra om det skulle vara bra eller dåligt att springa hem som planerat. Slutligen valde jag dock att göra det och även om det var motigt de första kilometrarna så lossnade det ganska snabbt och det var skönt att springa. Kände också att jag hade schysst tempo.

När jag väl hade kommit bort mot Aspudden var också de värsta ställena med trafikljus och sånt borta och jag kunde öka på något. Sedan är det en lång seg uppförslutning mot Axelsberg, men även här tyckte jag att jag kämpade på rätt bra. Väl hemma konstaterade jag att jag sprungit de 8,1 kilometrarna i 5,26-tempo. Faktiskt den snabbaste av de uppmätta transportsträckorna från jobbet! Mycket skönt!

Nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar