lördag 14 maj 2011

Långpass längs Mälaren

Ja, det kändes nästan som om jag sprang runt hela Mälaren idag. Jag hade egentligen inte tänkt springa särskilt långt, men det var för en gångs skull riktigt skönt idag. Men jag hade varken vaten eller någon energikick av något slag med mig. Jag började med att springa bort till Café Lyran och följa vägen längs vattnet till Skärholmens gård. Sedan tillbaka längs vattnet, men in mot stan igen. Vid exakt 15 km passerade jag Café Vinterviken och passade på att gå in och dricka vatten och låna toaletten.

Härlig löpning idag!
Efter den korta pausen fortsatte jag bort till sjön Trekanten och Liljeholmen. Där vände jag hemåt via Aspudden och Örnsberg. Totalt blev det nästan 23 kilometer och det var väl inte fy skam? Det är klart att det var jobbigt ibland, men inte alls lika tungt som förra helgens långpass. Nu är förhoppningen att jag inte ska vara stel som en pinne imorgon, för då är ambitionen att komma upp i 30 km. Jag har till och med funderat ut hur jag skulle kunna bygga på dagens runda med ett varv längs Riddarfjärden och därmed komma upp i och troligtvis passera 30 km.

Nu är det dags att laga mat till den hungriga familjen. Sedan blir det nog en "early night" för att vara på hugget i spåret imorgon igen. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar