måndag 30 maj 2011

Nödvändig lyx


Nej, lyx kan kanske inte vara nödvändigt. Men redan för flera veckor sedan bokade jag in en tid för massage just idag. Massage är inte något jag har unnat mig många gånger i livet, men jag tänkte att efter ett maraton är nog kroppen verkligen värd det.

Och nog får jag erkänna att benen var stelare idag än igår. Backen ner från huset var inte nådig. Direkt på morgonen har jag tid för massage och ni må tro att det var en njutning att få sjunka ner på bänken. I 45 minuter knådade Eva min rygg och mina ben så jag nästan trodde att jag skulle sväva ut därifrån. Det här var kroppen värd och jag ska nog försöka ge mig själv den här typen av nödvändig lyx lite oftare.

Tyvärr hade jag inte räknat med vad 45 minuter med ansiktet nedvänt i en frottéhandduk gjorde med hyn.... Fick många höjda ögonbryn när jag uppenbarade mig i T-banan, men det fick jag väl bjuda på! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar