tisdag 27 maj 2014

Vårskriet

 Igår var det så dags för Vårruset! Jag har sprungit det flera gånger och tycker att det brukar vara en trevlig kväll trots att loppet är väldigt trångt och svårsprunget. I år hade jag för första gången anmält oss i tidtagningsklassen. Då får man starta först och jag tänkte att det skulle bli mycket lättare att ta sig fram, men tji fick jag!

Vi var fem stycken som skulle springa (Anna hade blivit sjuk), men jag hade också lockat med mig en hejarklack i form av min kollega Jenny. Vi kom till Universitetet strax före halv sju och följde lämmeltåget av tjejer bort till starten. Vid inlämningen för överdragskläder mötte vi övriga i gruppen. Det var kallt. Plötsligt under eftermiddagen hade den sköna värmen försvunnit och nu var det riktigt blåsigt och kyligt.

Uppvärmning med Friskis & Svettis

Vi körde uppvärmning med Friskis & Svettis och sedan var det redan dags för start. Trots att vi var i första startgruppen var det otroligt segt. Vi fick gå en lång bit innan det gick att börja jogga. Sedan delade sig banan och jag hamnade i den vänstra delen som var väldigt smal och trång och det blev tvärstopp på flera ställen. Första kilometern gick på 6.21 - frustrerande! 

Sedan lättade det något, men det var trångt hela vägen. Men i mål kom vi allihopa, hyfsat nöjda och glada. Jenny hade hämtat ut picknicken och dukat upp. Jag hade med mig två flaskor skumpa så vi hade en riktigt mysig avslutning på kvällen! 


Inte i nummerordning, men ändå! :-)

2 kommentarer: