måndag 19 maj 2014

Mälarmupparna strike again!

 Ojojoj, så kul jag har haft med Mälarmupparna ikväll! Det börjar ju dra ihop sig för en första prövning, nämligen Vårruset som vi ska springa nästa måndag. Därför hade jag förberett ett hyfsat tufft pass för dem ikväll. Dagen till ära passerade jag en sportaffär på lunchen och inhandlade en visselpipa! Nu jäklar!

Vi möttes som vanligt klockan åtta på kvällen och joggade iväg mot Axelsbergs IP. Där var det, precis som jag hoppats på, helt tomt och vi kunde köra löpskolning helt ostörda. Sedan var det dags för tidsintervaller. Eftersom vi är ganska ojämna, en del snabbare och en del långsammare, så funkar intervaller på tid mycket bättre än på distans. Och springer man runt en idrottsplats så kan man ha koll på samtliga!

Vilket gäng!

Så vi körde 2 minuter snabbt, 2 minuter långsamt och så upprepade vi det hela 6 gånger. Totalt 24 minuters löpning och jag tror de flesta blev förvånade över hur många kilometer de fick ihop. Mycket bra träning! Jag höll i visselpipan och blåste varje gång det var dags att ändra tempo. Sedan tog vi en lite längre nerjogg längs den banan som Mälarhöjdsloppet gick på i lördags. Dvs mycket kuperat och jobbigt! :-D 

Jag är så himla nöjd med kvällen och med mitt gäng! Det kommer gå bra för dem på Vårruset och jag ser fram emot en riktigt mysig kväll tillsammans!


Här är vi!

3 kommentarer:

  1. Haha, coach Louise med visselpipan :-) Mälarmupparna, skönt namn :-)

    När jag ser bilderna måste jag bara fråga om tjejen längst till höger på första bilden heter Cecilia F-S. Frågar eftersom det är otroligt lik och hon bor i Mälarhöjden och är en tidigare chef till mig. Om så, hälsa så gott från mig vid nästa tillfälle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det Cecilia som är med på bilden! Ska absolut hälsa till henne! :-)

      Radera
    2. Haha, så roligt, hon var min chef för ett antal år sedan...kanske 2006-2008 någon gång, minns att vi pratade om att då skulle springa, eller kanske hade sprungit mitt första halvmarathon - Göteborgsvarvet 2007 vilket jag gjorde på 1:45. Det har hänt lite med löpkarriären sedan dess...Hälsa så gott som sagt, hon är mycket trevlig!

      Radera