söndag 25 maj 2014

Maran närmar sig - men först ett litet Vårrus!

Årets mest hektiska period är just - hektisk! Så många avslutningar, kundkvällar, bokreleaser och så ett litet marathon på det! Jag har haft svårt att planera och framför allt att hålla mig till min ganska löst sammanfogade plan. Samtidigt har vi haft ett alldeles otroligt sommarväder den senaste veckan och jag har försökt förflytta fokus till sol, vila och grill...

Sommarstockholm är inte så tokigt...

Igår hade jag planerat för mitt sista lite längre pass före maran. Kom upp i tid och stack iväg för att undvika den hetaste värmen. Men varmt var det när jag tuffade in mot stan. Dock kände jag ganska tidigt i passet av mitt högra knä. Inte mycket, men tillräckligt för att vara lite försiktig. Och om sanningen ska fram så kände jag en aning av detta under långpasset i onsdags också. Så jag avslutade faktiskt löpturen redan efter 11 km vid Slussen och tog T-banan hem. Stretchade ordentligt och rullade på foamrollern. Tycker det känns mycket bättre idag.

Idag har jag inte sprungit alls, men gjort något annat spännande. Jag har äntligen öppnat kuvertet från Stockholm Marathon! Jag fick det ju för flera veckor sedan, men har inte kommit mig för att öppna. Vet egentligen inte riktigt var för jag skjutit upp detta, för när jag väl gjorde det så kändes det bara kul! :-)

10360 - bästa numret?

Jag tror att jag hade inbillat mig att jag skulle ha halkat ner från de som startar 12.00 till 12.10, men det hade jag inte. Däremot ligger jag i grupp E som är allra sist av de som startar 12. Men egentligen spelar det ingen roll alls! Jag ser jättemycket fram emot att springa Stockholm Marathon och jag har inget tidsmål som jag "måste" uppnå. Eftersom jag var sjuk förra året och missade loppet ser jag mest fram emot själva stämningen och festkänslan. Sedan vill jag förstås springa så snabbt jag kan, men så är det ju alltid när jag har nummerlapp på bröstet.

Men innan det är dags att infinna sig på Stadion så är det ju ett annat lopp som ska betas av - nämligen Vårruset! I morgon springer jag och fem kompisar 5 km ute vid Norra Djurgården och sedan ska vi njuta av gemensam picknick! Det blir kul! Resten av veckan ligger jag nog lite lågt med löpningen - kanske ett lugnt lunchpass på onsdag, men för övrigt är det nog sova och äta som gäller!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att vi ses på maran, hade varit kul! Det var ett tag sedan! (:

    SvaraRadera
  2. Ett stort lycka till!! Själv står jag bredvid och hejar i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Men det kommer fler lopp! Snart är du tillbaka!

      Radera