söndag 2 december 2012

Solsken i blick!

Vilken fantastisk dag vi har haft i Stockholm i dag! Sol, blå himmel och knastrig kyla! Jag hade nog tänkt vila minst en dag till från löpningen, men kunde förstås inte motstå en liten runda när solen stod som högst.

Vilken vintervärld!

På med långkalsongerna och lite till och sen iväg. Tog min vanliga korta runda som är sex kilometer och relativt flack. Jag hade ingen särskild plan för passet utan ville bara njuta av solen och dagsljuset. Efter två kilometer kollade jag klockan och såg att jag snittade på strax under 5.30-tempo. Alltså - jag HAR nog faktiskt höjt min lägstanivå! Fortsatte rundan och tryckte kanske på lite extra när jag närmade mig hemmet. Landade på ett snitt på 5.19. För något år sedan skulle jag nog klassa det som snabbdistans för mig. Valde dock att registrera passet som ett distanspass, med baktanken att jag ska försöka öka mitt "bekvämlighetstempo" och på sikt kanske bli aningen snabbare.


Solsken i blick

Sedan hem och baka lussekatter med barnen. De blev riktigt mumsiga! Hoppas ni har haft en lika skön helg som jag!


Men vem har tagit en tugga?!

7 kommentarer:

  1. Låter som du fick till ett härligt och kravlöst springpass i vackert vinterväder. Lite avis då ni har betydligt mer snö hos er än här i Eskilstuna. Det tycks ha uppstått två baktankar under dagen... Nu vart jag sugen på lussekatt(er)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Så härligt när man ser att träningen ger resultat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, det känns verkligen otroligt tillfredsställande! Nu ska jag bara börja fundera på vilka lopp jag vill springa nästa år. Känns väl som jag måste försöka få till något snabbt millopp! :-)

      Radera
    2. Samma här. Jag har bara sprungit längre lopp där jag harvat på i en bekvämt tempo. Vore kul att testa ett litet kortare lopp, typ en mil. Vet liksom inte ens vad jag spinger en mil på :/

      Radera
    3. Inspirerad av vår konversation så slog jag ikväll till och anmälde mig till både Milspåret och Premiärmilen! Tack för knuffen! :-)

      Radera
    4. Bra där!! Det var så lite. Då ska jag också ta och anmäla mig till lite milslopp nästa år. Lika bra att vara ute i god tid nu för tiden :)

      Radera