lördag 29 december 2012

Kan man bli förkyld i ögat?

Jag kände det redan igår. Att något var knas i kroppen. Men jag hade inte ont i halsen, vilket är min normala akilleshäl. Jag drack ingefärste och tänkte att en god natts sömn skulle fixa så att jag skulle kunna vara med på Årets Sista Långpass idag som jag så gärna ville. Fram emot eftermiddagen började det värka i höger öga och jag kände mig frusen och ruggig.

Jag tog ändå fram min Camelbak och packade ner de grejor jag ville ha med mig på långpasset. Hoppet är som bekant det sista som lämnar en...

Jag vaknade vid 02.30 med frossa och rejält ont i ögat. Kunde omöjligt somna om och efter att ha legat och vridit och vänt på mig ett par timmar gick jag upp. Mailade och avbokade långpasset. Trist. Lyckades slutligen somna om och vaknade först vid nio-tiden. Och självklart känner jag mig bättre nu. Ingen frossa eller så, men ett svullet och värkande öga. Konstigt.

Men istället för att sitta och sura över ett uteblivet socialt löparparty så tänker jag ägna mig åt något superroligt. Jag tänker återuppleva hela löparåret 2012 när jag skriver min lilla årskavalkad. Publiceras snart i en blogg nära dig... :-)

3 kommentarer:

  1. Jag fick också ställa in idag. :/ Hade sett fram emot det länge, men vågar inte riskera att förkylningen (som är nästan borta) kommer igen och sabbar ännu mer löpning.

    Kul med årskrönika! Sitter och filar på min jag med. Tänk vad mycket roligt man har hunnit med i år! :)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna! Och detsamma vad gäller kryandet! Jag tycker vi bestämmer att vi går in i 2013 fullt friska och fortsätter så under hela året! Deal? :-)

      Radera
    2. Deal! (Skall bara försöka göra samma deal med min yngste son, även kallad "Smittohärden"! ;) )

      Radera