fredag 21 december 2012

Årets längsta natt

Vilket dygn det här är! Först och främst ska ju jorden gå under idag (enligt mayaindianerna), men eftersom den inte har gjort det ännu och det i andra delar av världen redan är den 22 december så misstänker jag att jag istället för jordens undergång ska få genomleva årets längsta natt.

Och att mörkret sänkte sig tidigt la jag märke till eftersom jag hade spetsat in mig på en liten löptur i dagsljus idag. Men hur jag än gjorde så var klockan nästan halv fyra när jag kom iväg och då var det kört. Kört för dagsljus alltså, löpturen gick ju bra att genomföra ändå.

Det är faktiskt hela tio dagar sedan jag sprang och nu kändes det skönt att komma ut. Jag har spelat tennis ett par gånger under den här tiden, men det får man inte så mycket frisk luft av just nu. Det var moddigt förstås och gick inte speciellt snabbt, men mycket skönt att vara igång igen.

När jag kom hem hade barnen satt igång pepparkaksbaket och hela huset doftade både ljuvligt och juligt! Dan före dan före dopparedan! :-)


Årets längsta dag (nästan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar