onsdag 5 december 2012

Snål eller löpsugen?

I morse när jag kom till T-banan för att åka till jobbet hade mitt månadskort gått ut. Jag gjorde ett snabbt överslag som sa att jag kommer åka till kontoret ytterligare elva dagar innan jag går på julledighet. Kändes inte nödvändigt att punga ut med 790:- för 11 x 2 resor. Och vem har förresten sagt att man måste åka T-bana till jobbet? Man kan ju springa!

Det kanske blir dubbelpass i december?
Så jag köpte en remsa för 200:- istället så får vi väl se hur långt den räcker. Jag springer ju aldrig både till och från jobbet utan brukar nöja mig med att springa hem på kvällen, men det kanske får bli ändring på det nu? Det kanske är nu jag ska börja med dubbelpass? Den som lever får se. Men när jag tittar ut just nu så måste jag erkänna att jag är glad att det blev T-bana idag. Vilket busväder! Snön vräker ner och blåsten gör att den lägger sig i drivor. Känns till och med osäkert om vi kommer iväg på vår studie- och konferensresa imorgon. Chauffören (jag) kanske ställer in...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar