måndag 3 december 2012

Shoppa lopp!


När jag sprang Hälsoloppet i augusti insåg jag hur otroligt jobbiga och nästan smärtsamma millopp kan vara. Det är så pass kort att man verkligen måste ge järnet hela tiden, men ändå tillräckligt långt för att ge en nära-döden-upplevelse. Jag tror att det är därför jag alltid föredragit längre lopp. Långa lopp ger möjlighet till sträckor med återhämtning.

Men nu har jag ju börjat prata om att försöka springa kortare och snabbare och den senaste månaden har jag de facto sprungit lite snabbare än annars. Kanske dags att boka in några sådana där jobbiga nära-döden-uppleveleser? Sagt och gjort. Efter lite fundering och planering har jag i kväll anmält mig till



och



Om inte annat så blir det bra med några snabbdistanspass inför Sthlm Marathon i början på juni. Sedan vill jag självklart även springa Hälsoloppet i slutet av augusti. Jag funderar lite på Kungsholmen runt i början av maj, men har inte bestämt mig ännu. Har aldrig tidigare sprungit det loppet och det finns såväl halvmara som mildistans. Samtidigt så finns det så många andra roliga lopp så jag måste kanske prioritera. "Man kan inte dansa på alla kalas" säger min mamma och kanske har hon rätt.

Hursomhelst - nu är jag anmäld till fyra olika lopp 2013. Ett ultralopp, ett marathon ocvå millopp - känns som en bra början! Vilka lopp ska du springa nästa år?

5 kommentarer:

  1. Åh, vad kul! Då ses vi! :)

    SvaraRadera
  2. Och vilka lopp jag skall springa.. Alldeles för många! ;)
    Premiärmilen, Milspåret, Göteborgsvarvet, Hedebyloppet, Sthlm Marathon, Trosa Stadslopp, Midnattsloppet, Tjejmilen, Sthlm Halvmarathon, Tjurruset, Hässelbyloppet.

    Det blir en lång löparsäsong nästa år, helt klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj Hanna! Det var inte dåligt! Hässelbyloppet kan jag också mycket väl tänka mig, men ska kolla hur det ligger i förhållande till Sörmlands Ultra som ju är ett jättemysigt lopp/långpass. Vi lär ses både på träning och tävling framöver! :-)

      Radera
  3. Ha ha, du kan kanske dra mig runt på Premiärmilen då?! Nu vet du ju hur det funkar :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart - tyckte det funkade mycket bra! :-) Jag sprang Premiärmilen 2011 och minns det som ett kallt och "träligt" lopp. Hoppas på en bättre upplevelse 2013!

      Radera