onsdag 5 december 2012

Marrakech Marathon - here I come!

Tänk vad lite spontanitet förhöjer humöret! Idag är jag så himla glad trots att vi här i Stockholm har haft en extremt kulen snöstormsdag. Allt började när jag i förra veckan pratade med Martina Haag på vårt (Pocketförlagets) julmingel. Hon undrade vilket mitt nästa marathon skulle bli och berättade att hennes ambition är att springa en mara utomlands varje år på en ort där hon aldrig varit tidigare. Då lutade hon åt Loch Ness Marathon trots att den tyvärr går av stapeln mitt under bokmässan i september.

Några dagar senare messade hon och frågade vad jag trodde om Moskva Marathon. Jag kontrade med Luzern, men i förrgår svarade hon att nja, nu var hon mera sugen på Marrakesh och den går redan nu i januari.

Jag kollade in loppets sajt och det verkade helt klart intressant. I januari är det ca 20° i Marrakech och banan ska vara flack och hyfsat snabb. Låter härligt helt enkelt!

Med Martina går allting i rasande hastighet! Jag hade knappt hunnit mumla att det lät kul förrän jag fick ett sms om att hon bokat flygbiljetter till oss och två kompisar till och jag måste ge besked idag om jag skulle med eller inte! Men varför inte? Vi flyger billigt med Norwegian och jag är bara borta från familjen tre nätter. Kollade med maken som (aningen avundsjukt) sa "Kör" och sedan var det klart!

Till och med kungen är med....och hejar! :-)
Så roligt! Det gäller att ta tillfällena i flykten. Jag kommer nog inte ändra min träning direkt på grund av det här loppet utan fortsätter med ganska mycket mängdträning och förhoppningsvis några snabbare pass. Marrakesh får bli ett upplevelselopp - jag längtar redan!

2 kommentarer:

  1. Vad kul det låter! Och jag håller med, spontanitet är riktigt bra för humöret :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska verkligen bli roligt! Bra början på löparåret 2013 hoppas jag! :-)

      Radera