torsdag 15 mars 2012

Inspiration och smarta tips

En ny sko från Newline

Efter jobbet slank jag in på Runner's Store för att få höra mer om Newlines satsning på en helt ny typ av löparsko. En sko som man kan anpassa individuellt och även mellan höger- och vänstersko. Det lät spännande! Dessutom var Lisa Blommé där och pratade framför allt om hur man ska förebygga skador genom att träna allsidigt och långsiktigt.

Ja, det är Lisa Blommé längst bort i gult.
Det var en hel del folk som kommit dit och jag träffade på Fröken Strävan i vimlet. Jag hade tänkt ta med mina ilägg för att eventuellt testa ut dem i ett par nya skor - jag lutar mer och mer mot att iläggen är bra för mig, men att jag ska hitta ett alternativ till Lunarglidsen. Tyvärr glömde jag dem i morgonstressen så det kändes inte riktigt aktuellt för mig att börja prova varken Newline eller några andra skor. Men jag uppskattade den lilla föreläsningen och fick en liten dos inspiration.

Lisa sa bland annat att hon alltid låter sina adepter bli genomtrötta innan de börjar jobba med löpteknik. "Det är först när man är riktigt trött som man kan se sina fel och börja påverka dem". Så nästa gång när jag är så trött att jag helst vill börja gå så ska jag börja tänka på hållningen, andningen eller löpsteget. Så kanske man springer några kilometer till av bara farten!

6 kommentarer:

  1. Jag gillar ide'n om att bygga sin egen sko t o m olika uppbyggnad för höger och vänster fot. Spännande innovation. Hoppas att vi ses imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kul med produktutveckling. Ska försöka testspringa den på löpbandet i butiken någon gång.

      Radera
  2. Jag skulle också dit igår, men blev sjuk. :-/ Verkar ha varit en bra tillställning.
    Och iom sjukdom kommer jag inte att delta i backträningen i Sätra imorgon. Vet inte ännu hur de andra gör, men håll utkik på funbeats forum om du är intresserad av att hänga på. :-)

    Ha en trevlig helg! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Osis! Krya på dig så hoppas jag vi kan ta ett pass någon annan gång snart!

      Radera
  3. Japp, först bli genomtrött och sedan börja träna, det är det nya svarta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid varit svartsynt... ;-)

      Radera