onsdag 14 mars 2012

Det är mycket nu

Just nu har vi vår mest hektiska period på jobbet. Utöver det vanliga med sju nya titlar att sälja in och marknadsföra varje månad är det just nu vi planerar alla stora sommarkampanjer för våra pocketböcker. Vi gör annonskampanjer, producerar ställ som ska prepackas med böcker innan de ska ut till kunderna och dessutom är det deadline nu vår katalog för höstens böcker.

Mycket att tänka på och mycket att leverera. Därför blev jag lite orolig när jag vaknade imorse och kände mig - så där. Inte sjuk, men inte helt frisk heller. Något som lurade i kroppen. Jag piggnade till efter veckomötet när jag insåg att jag för första gången skulle få sällskap på lunchjoggen. Ett tag hade jag tänkt ställa in joggen, men det ville jag absolut inte nu.

Anna och jag på Västerbron
Anna och jag fick 45 härliga minuter runt Riddarfjärden. Solen sken och vi tog det riktigt lugnt. Vi hann ventilera en del jobbfrågor och när jag var tillbaka vid skrivbordet så var det med ny energi och med några färre punkter på min "to do-list".

För att mota bort alla baciller gjorde jag en supergod och superenkel soppa när jag kom hem. Dela morötter, potatis, gul lök och vitlök i mindre bitar och koka dem mjuka. Mixa. Riv ingefära och citronskal och blanda i soppan. Pressa i hälften av en citron. Salta och peppra. Häll på lite chilipulver om du inte är en mes som jag. Toppa sedan med avokado och solrosfrön. Fantastiskt god och nyttig.


Frisksoppa - inte fisksoppa!
Nu blir det läxläsning, lite jobb och en tidig kväll i bingen. Imorgon är det full fart igen!

3 kommentarer:

  1. Hej Louise! Den där soppan snor jag rakt av; verkar himmelskt god!

    Vi är ett gäng på funbeat som skall köra lite backträning på lördag, i Sätra Strandbadets elljusspår. Vi skall ses kl 10 på stora parkeringen; skulle vara roligt att se dig där! :-)

    Ha det gott så länge!

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna! Kul att ditt knä verkar funka igen! Tack för tips om lördag. Ev. blir det ett långpass för mig istället, men om det inte funkar med resten av familjen så är ju detta ett mycket bra alternativ. Är det parkeringen där det finns en liten minigolf-bana och ett fik?

    SvaraRadera
  3. Nej, denna parkeringen ligger lite längre bort.

    http://www.stockholm.se/-/Karta/?enheter=574bdc51f68545f2b18ce955bfe8db8e#enheter=574bdc51f68545f2b18ce955bfe8db8e&centerposition=6575682%2C1618977&zoom=4

    Skulle vara kul att ses! Annars blir det nog någon annan gång. :-)

    SvaraRadera