tisdag 13 mars 2012

Högtryckstvätt

Ingen lera under skorna!

Kroppen förtjänade en extra vilodag, men det gjorde inte skorna! Framför allt Lunarglidsen behövde en rejäl avspolning efter TEC-banan och när jag ändå var i farten fick terrängdojjorna (som nog inte använts sedan SUM) och några andra skor smaka på samma medicin. Nu står de och dropptorkar och längtar efter att komma ut och röra sig igen. Näst på tur står just Asics terrängskorna som jag ska testa med iläggen. Kanske är det de som lämpar sig bäst för TEC - vi får se!

3 kommentarer:

  1. Märkligt. Jag gjorde samma grej kl 18, tog väl en timme på 5 par, slängde faktiskt mina Nike Structure Triax. Dropptorkade med tidningspapper i. Det har varit så jäkla dammigt på vägarna den senaste tiden, skorna blev smutsgråa och behövde mer än väl tvättas. Kanske att man borde schemalägga vård av löparutrustning?

    SvaraRadera
  2. Fast egentligen gjorde jag det här i söndags kväll... men man få ju fördela sina inlägg.. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du imponerar ännu mer på mig. I söndagskväll efter megapassen låg jag i soffan och softade. Vad får du all överskottsenergi ifrån?

      Radera