onsdag 30 november 2011

Simmar lugnt...

Började dagen i simhallen. Kanske kan bli en ny, god vana? 1500 meter blev det och det var riktigt skönt. Jag var där strax före 06.30 då de öppnade och det var en riktig liten kö. Gott om morgonpigga människor det finns! Som tur var skulle inte alla simma utan många valde gymmet och därför var det ganska lugnt i bassängen.

Trots simpasset var jag först av alla på kontoret! Så när folk droppade in satt jag där med självgod min och förkunnade hur hurtig jag är...

En annan rolig sak - jag har börjat sätta ner hälen först när jag går! Ja, jag vet att det låter knäppt att det ska vara en rolig sak, men så känns det definitivt för mig. Under två månader har jag satt i framfoten först och snedbelastat hela kroppen. Jag säger inte att det är helt smärtfritt att sätta ner hälen, men i det närmaste. Det är en punkt kvar där det gör hyggligt ont, men jag ser ljust på framtiden. Och så har jag börjat med lite specialträning för hälsporre som känns bra.

Kort sammanfattning: BRA DAG! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar