tisdag 15 november 2011

När katten är borta...

...sköter Fröken Strävan ruljansen. Hela hösten har jag spanat på TEC100 - Täby Extreme Challenge. Utmaningen, som går av stapeln den 14 april, består i att springa 50 eller 100 miles. Sjukt långa och lockande distanser. "Anmälan öppnar inom kort" har det stått på hemsidan. Det finns endast 160 platser och de brukar ta slut väldigt fort. Jag blev orolig att anmälan skulle öppna precis när jag var bortrest och mailade till slut arrangören och frågade. Jo, anmälan skulle öppna dagen efter vi åkt iväg.


Jag hade ingen lust att ägna semestern åt att lurpassa på en dator, men fick hjälp av Fröken Strävan. Liksom jag har hon blivit mer och mer sugen på längre distanser och passerade 50 km i somras under Hornstull-Järna-evenemanget. Självklart måste nästa steg bli 50 miles.

Så nu är vi anmälda!!! 50 miles = drygt 80 km!! Vad har jag givit mig in på....? Ett äventyr kommer det att bli. Jag har kollat igenom anmälningslistan och glädjande nog kommer jag se en hel del kända ansikten. Skönt! Lars har slagit på stort och anmält sig till 100 miles!! Så modigt! Det tror jag att jag sparar till 2013.. ;-)

2 kommentarer:

  1. Å det kommer bli så himla roligt!!! Och spyjobbigt... Och just nu känns det lite långt borta, men lätt att tänka att det är långt kvar. Än så länge i alla fall... Hur det än går blir det garanterat ett äventyr - me like :)

    SvaraRadera
  2. Ja, lite jobbigt kommer det att bli, men någon gång ska man ju ha "the time of my life" - jag har min peak den 14-15 april. Dessutom är det ett par supercoola löpare till som startar plus ev pacer TiredMa - vad kan gå fel då?

    SvaraRadera