fredag 25 november 2011

Ont som gör gott

Idag fick foten sig en rejäl omgång på Agilokliniken. Stötvågsbehandlingen gör ont, men jag tror faktiskt att den hjälper. Svullnaden hade gått ner sedan mitt förra besök och naprapaten uttalade sig i försiktigt positiva ordalag. Snart kan jag börja med lite övningar för foten. Rulla en tennisboll under foten till exempel. Och tennisbollar har jag ju gott om, så det ska ju inte vara några problem. Och stretcha vaden och hälsenan. Vi talade också om alternativ träning och det har jag ju sagt ett tag att jag ska börja med, men ännu har det inte blivit av. Yoga ska det nog bli och jag är faktiskt sugen på att prova Bikramyoga. Att yoga i 40-gradig värme måste ju mjuka upp alla muskler och leder, eller hur?

Jag berättade att jag anmält mig till ett 8-milslopp i april och då sa han bara att ja, då behöver jag väl hinna med några långpass innan dess. Det tolkar jag positivt!

3 kommentarer:

  1. Yes! Det låter positivt - jag tror yoga kan funka för dig. De senaste sex veckorna har jag kört två pass i veckan, känns att det gör skillnad för kropp och själ. Skickar med ett citat från en av yogalärarna som jag tycker sammanfattar vad det handlar om: "Try to find your balance!"

    SvaraRadera
  2. Du kan ju alltid börja med ett mellanpass. Hoppas på att se dig i löparskorna snart!

    SvaraRadera
  3. @Lars: I'll try!
    @Mats: Jag skickar ett sms så fort jag är redo för ett mellanpass! ;-)

    SvaraRadera