söndag 6 maj 2012

Bra träningsvecka

Trots en turbulent vecka, med bland annat barn som fått hjärnskakning och därmed oväntat dygnslångt besök på Astrid Lindgrens barnsjukhus, så har faktiskt träningen gått bra. Inledde med en stark snabbdistans i onsdags, följde upp med en tuff tennistimme i torsdags morse. Sedan följde en bra PT-timme i torsdagskväll med bålstyrka, benstyrka och balans. I lördags sprang jag en mil som inkluderade backträning och idag har jag tagit ut mig fullständigt på intervaller, 10 x 400 m.

Just nu känns det som om träningen tagit ut sin rätt, för jag är snuvig och hängig. Och det kan jag ju inte vara med tanke på att jag ska springa/jogga Prag Marathon på söndag. Nu är det ingefärste med citron och vila som gäller. Jag har ju (peppar, peppar) hållit mig riktigt frisk under våren och inte vill jag bli dålig nu när de roliga tävlingarna närmar sig.

Å andra sidan ser jag Prag Marathon som ett härligt långpass och inget annat. Målsättning vad gäller tid sparar jag till den 2 juni...

2 kommentarer:

  1. Verkligen full fart!! Hoppas att allt gått bra med sonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack, han mår mycket bättre nu. Men man får sig ju en tankeställare om vad det egentligen är som är viktigt.

      Radera