torsdag 9 juni 2011

Premiär för TSM

Idag började TSM sin träning inför Stockholm Halvmarathon i september. Halvmaran förra året var ju i princip startskottet för mitt löparintresse. Då sprang jag på 1:59:12 och ett par veckor senare sprang jag Ålands Halvmarathon på 1:54:09.

När jag anmälde mig till halvmaran och även bestämde mig för att satsa på TSM i sommar så valde jag att träna i gruppen som vill komma in på 1:50. Idag kändes det väldigt tufft får jag erkänna, men nästa steg var ju 2:00 och det kändes jag löjligt när jag två gånger lyckats komma under 2 timmar.

Jag vet inte hur varmt det varit idag i Stockholm, men 24-25 grader har det säkert varit. När vi samlades utanför SATS på Valhallavägen stekte solen på oss och jag kände mig faktiskt lite orkeslös. Det beror förstås också på att vi kör värsta racet med kundkvällar på jobbet just nu och såväl tisdag som onsdag har jag fått sova max fem timmar efter trevliga utekvällar med för mycket mat och dryck.

I min grupp var vi hela 60 personer så det var inte helt lätt att hålla ihop. Först joggade vi 3 km och sedan körde vi lite löpskolning. Därefter blev det 6 km fartlek i 5:30-tempo och det var faktiskt asjobbigt! Vi snittade 5:30 alltså, men fartleken innebar ju ett antal fartökningar som verkligen sög musten ur mig. Efter totalt 9 km blev det dags för efterlängtad nerjogg ch vi var tillbaka vid SATS efter 10,5 km på mindre än en timme. Sedan gemensam stretch och det var bra för mig. Jag är rätt kass på att stretcha över huvud taget, men nu lärde jag mig några bra grejer som jag ska försöka komma ihåg.

Väl tillbaka blev jag avprickad av Anders Szalkai och fick min fina tröja. Bildbevis kommer!
Imorgon är det skolavslutning! Tre stycken ska jag hinna med under förmiddagen... men det är ju så mysigt. Jag blir otroligt emotionell och fäller alltid ett par tårar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar