söndag 12 juni 2011

Kan man ha tenniskjol?

Alla ser ju inte ut som Serena Williams
Jag har alltid tyckt att om man ska spela tennis i kjol, då måste man spela väldigt bra. Sedan är det få kjolar som har fickor och fickor är ett måste om man inte har en egen bollkalle.
Man jag har förstås alltid tyckt att det är riktigt snyggt med tenniskjol - men att det iknte är något för mig. Men mina gulliga kollegor tyckte tydligen annorlunda. De måste ha varit oroliga för att jag släppt tennisen helt till förmån för löpningen, för när jag hade genomfört marathon kom de med en jättefin present till mig! En tennis-outfit med svart kjol och vit/svart top. Adidas. Mycket snyggt! Dock inga fickor.

Under helgen har jag spelat två tuffa tennistimmar i min fina kjol. Först en timme igår, mitt på dagen när det var som allra varmast. Kan väl inte påstå att jag spelade som Serena, men roligt var det in alla fall. Idag har jag spelat en timme med Katarina och det gick riktigt bra. Det var första gången utomhus för henne för säsongen och det tar ju ett tag innan man vant sig vid underlaget och hur konstigt bollarna studsar. Men det var riktigt roligt och vi ska försöka klämma in några fler utomhustimmar innan semestrarna börjar. Helt sjukt att det är så snart förresten!

Jag har förresten anmält mig till gruppspelet i höst! Jag körde ju det för två år sedan innan jag fick sådana problem med tennisarm. Så från och med augusti blir det en match i veckan plus min vanliga timme med Katarina. Man måste variera sin träning, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar