torsdag 23 juni 2011

Konstaterad revbensfraktur!


Usch - det här var inte roligt! Skrev i helgen om min vilda go-cartfärd och att jag var rädd att ha fått en muskelbristning. Men det visade sig vara en spricka i revbenet.
Det var förra måndagen som vi tog ut en av våra kunder på go-cart med efterföljande middag. Det var kul och jobbigt och i en väldigt snäv kurva som även innefattade en bump mot sargen så kände jag hur hela överkroppen knyckte till och det gjorde om på vänstra sidan. Men det var inte värre än att jag följde med på middagen. Nästa morgon kände jag av det, men det var inte så farligt så jag tänkte att det måste vara något med muskelfästet. Jag sprang både i tisdags och torsdags och det gick ok. På lördagen var jag betydligt med besvärad och natten till söndag hade jag svårt att sova för att jag hade så ont.

På måndagen fick jag bekräftat att det rör sig om en spricka. Tydligen är förloppet sådant att smärtan tilltar första veckan, för att därefter klinga av. Cirka tre veckor tar det innan det läker. Jag hoppas verkligen att jag är fit for fight nästa helg, för då är det ju Hornstull-Järna som jag inte vill missa. Någon mer som ska springa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar