torsdag 2 juni 2011

Första passet efter maran

Om jag ska försöka säga något som jag tycker är mindre bra med löpning så är det att det tar en del tid. Speciellt inför maran när jag försökte få ihop en del långpass. Då kunde det bli 2-3 timmar såväl lördag som söndag och det är ganska mycket tid av helgen som går bort från familjen.

Men Samuel som älskar att cykla hänger ibland med på min rundor och då känns det ju lite extra bra. Han brukar välja runda och då ska det vara mycket terräng så han kan hoppa och trixa på sin BMX.

Idag är det fem dagar sedan maraton och tyckte jag att det var dags att testa benen. Träningsvärken hade gått över och jag var sugen på lite lätt jogg. Samuel tog fram sin BMX.

Cool kille!
Vi stack iväg ner mot Lyran. Även om benen kändes ok så gick det långsamt. Eller om det var för att jag tävlade mot en cyklist som det kändes jobbigt? För första gången i år tog jag "mördarbacken" upp mot Bredängs camping och vidare på slingan där. Samuel blev rejält trött och svettig han också.

Efter åtta kilometer var vi hemma igen. Så här svettiga var vi då!

Träningskompisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar