lördag 28 augusti 2010

Lite seg

Undrar om jag inte blev lite kall i ösregnet på Hälsoloppet. Jag har inte känt mig riktigt i form sedan dess och har en liten aning av ont i halsen. Mats och jag har gjort "måsten" hela dagen och jag har varit på dåligt humör. Därför var det ändå skönt att ta på löparskorna och jogga iväg. Jag sprang 8-kilometersrundan ner till Klubbensborg, vidare runt Vinterviken och sedan hem via Axelsberg. Höger lår var fortfarande stumt sedan loppet i onsdags, men jag tog det väldigt lugnt och det var skönt. Det är härligt att ha kommit till en nivå när man obekymrat springer åtta kilometer även de dagar när man egentligen inte känner sig i form.

Nu är frågan hur det blir imorgon? Det killar i halsen, men jag är ju sugen på ett långpass. Jag har försökt springa fyra mil i veckan under sommaren, men det blir genast svårare att klara av när man är igång med jobb och skola. Speciellt så här i början på terminen när det ska vara föräldramöte i alla barnenes klasser samt i alla deras aktiviteter.... Dessutom massa roliga kvällsgrejer på jobbfronten. Alltså skulle jag behöva ett långpass imorgon. Vi får se. Jag tar en whiskey och lägger mig - bästa medicinen mot halsont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar