onsdag 18 augusti 2010

Det blev 14 km i alla fall!

Idag var det första skoldagen för yngste sonen! Emotionellt och mysigt! Jag jobbade hemifrån för att vara nära till hands under inskolningen. Jag kände mig inte helt bra när jag vaknade. Tog några Esberitox och hoppades att det bara var inbillning. Nu vill jag ju vara FRISK! På eftermiddagen när de äldre brorsorna kommit hem gav jag mig iväg en löptur.

Först var jag lite tveksam - kanske lite rädd efter de två dödsfallen under Midnattsloppet. Hur noga ska man lyssna på signalerna från kroppen? Ibland tror jag att jag är lite överkänslig och vilar definitivt hellre än att utsätta kroppen när den inte är i form.

Men jag stack iväg i alla fall och det kändes helt ok. Bestämde mig för att inte snegla på klockan utan bara ta det lugnt. Först min nya favoritrunda kring Vinterviken. När jag närmade mig hemmet igen och visste att jag sprungit 8 km fortsatte jag helt enkelt förbi huset och la på en annan runda på 6 km. Den sistnämnda går på ganska flack asfalt och är inte särskilt jobbig. Det blev 14 km på 1:21:45. Helt ok en dag när man inte är i toppform. Nu hoppas jag att jag känner mig helt pigg imorgon så att jag inte har förvärrat något.

Jag tog en svettig bild på mig efteråt - utan keps för en gångs skull - men den vill av okänd anledning inte ladda upp sig på bloggen. Sparar den till en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar