onsdag 22 februari 2012

Ute på hal is

Mina lunchjoggar med kollegorna är ganska ensliga. För fjärde onsdagen i rad fick jag ge mig ut helt solo. Kan i och för sig förstå att dagens isfläckar inte lockade. Inte ens jag var särskilt sugen på att ge mig ut när jag vid 12-tiden tittade ut över Riddarfjärden som låg där inbäddad i grått. Men jag vet ju hur skönt det är när man väl är ute.

Så jag stack iväg och det dröjde inte många hundra meter innan det kändes toppen. Trots det gråa, trots snålblåsten på Västerbron, trots att jag gjorde en rejäl vurpa i Rålambshovsparken så kom jag runt de sju kilometrarna i schysst tempo och kände mig fylld av energi att ta mig an eftermiddagen. Underbart!

Observera att jag är en DAM... :-)

2 kommentarer:

  1. Samma runda för mig ett dygn senare: Blåa skyar Stor sol Halkfritt. Underbart att det flaggas överallt!
    - för mig en enkel löpare? Kul med support :-)
    Lite av charmen för oss löpare med det skiftande svenska vädret. Vad tycker ni?
    Ja, jag har observerat att du är dam - med versaler - alltså DAM är du! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker nog också att det är helt ok med växlande väder. Riktigt hård vind kan vara tufft, men lite regn är ibland bara befriande.

    SvaraRadera