söndag 19 februari 2012

Flygande veckor!



Ojoj, den här veckan bara försvann! Det har varit supermycket på jobbet och faktiskt även på hemmaplan med bland annat en liten kille som fyllde åtta år idag! Men med tanke på att TEC närmar sig med stormsteg så gäller det ju att trycka in träningspassen även när schemat är pressat. I tisdags hann jag med ett kort pass efter jobbet innan det var dags för matlagning och läxläsning. I onsdags blev det en lunchjogg. I lördags var jag ensam med Elias hela dagen och min enda chans var att springa under den timmen han var på tennisträning. Så jag var ombytt och klar när jag kom med honom till tennishallen. Jag väntade en stund för att se att han var okej och sedan kom jag iväg 12.08. Tänkte att jag skulle springa i max 50 minuter så att jag skulle vara på plats när han slutade kl. 13.
Det var jättebra att ha en tid att passa! Länge sedan jag fick upp ett sådant tempo. Fick ihop drygt 9 km på 50 minuter, dvs 5.30-tempo. Och det var så kul att springa lite fort. Hade glömt det...

Idag har det varit födelsedagsfirande hela dagen. Men mellan kalaset och den egna födelsedagsmiddagen smet Mats och jag iväg på en tur. Det var fortfarande ljust och även om det var blött och moddigt så var det så skönt! Knappt 16 km. Så veckan slutar på 38 km och jag är ganska nöjd. Ganska för att hälsenan fortfarande besvärar mig. Ska fortsätta med tåhävningarna och även försöka klämma in ett bikrampass under veckan som kommer.

Imorgon blir en spännande dag! Då lanserar Pocketförlaget sin första löparbok! Mer om detta i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar