lördag 25 februari 2012

Ingefära, grapefruktextrakt, vitlök och Esberitox

Jag tror att ovanstående artiklar gjorde susen i onsdags kväll när jag började känna mig lite hängig. Jag rev ingefära och gjorde te av det tillsammans med lite lime. Både gott och förhoppningsvis förkylningshämmande. Lite extra vitlök i middagsmaten. Sedan gick jag och la mig tidigt. Kände mig inte i toppform på torsdagen och tog det lugnt på tennisen. Kom ihåg att jag hade en liten flaska grapefruktextrakt och gurglade i mig den sista slurken. Kompletterade med Esberitox. Framåt eftermiddagen när jag skulle iväg till Globen kände jag mig mycket bättre.

Igår tog jag det lugnt och idag har jag utan problem sprungit en mil med lätta ben, tvättat bilen, handlat massor av mat, letat fram alla skidkläder, tvättat fem maskiner tvätt, packat år mig själv och två barn och säkert en hel massa annat som jag redan har glömt. Så nog var det något som gjorde susen. Hur gör ni för att hålla er friska?

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att du lyckades bota förkylningen i dörren! Låter som en riktig superkur det där. Jag brukar klunka Kan Jang när jag känner att något är på gång. Hur mycket som är psykologisk effekt av det tror jag inte jag vill spekulera i. :))

    SvaraRadera
  2. Jag kör också på ingefära. Kokar bitar med vatten och dricker. Är det illa blandar jag i gurkmeja också. Och honung för att det ska gå att dricka över huvud taget :)
    Esberitox och sömn... Och massa vatten.

    SvaraRadera
  3. Tänk om du hittat en supermedicinsk mix mot förkylning och blir miljardär?Bästa kompis!
    Allt ni skriver är bra. Jag pushar för handhygien/gel, chilli, frisksportarlivsstil och att umgås med människor som ger energi :-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas du har rätt, Lars! Borde nog söka patent... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, vi startar ett joint-venture-bolag..
      Har du sol?
      Jag tenniskurs em. Kul!

      Radera