söndag 4 december 2011

Svettig planering

Ibland klagar jag på att veckorna går så snabbt, men det gör faktiskt helgerna också. Den här helgen till exempel hann knappt börja och nu är det söndag kväll. Tiden går fort när man har roligt, eller hur var det nu igen?

Jag var tillbaka på Bikramyogan i eftermiddags. Fascinerande! Jag fick redan känslan av att det gick lite bättre och framför allt att jag klarade värmen lite bättre än förra gången. Kanske inbillning... Men en sak reflekterade jag över och det var när vi gjorde stretchövningar i benen så klarade jag dem mycket bättre med vänster ben än med höger. Och det är höger fot jag har ont i. Kanske ett tecken på att jag verkligen behöver det här och att det kan vara bra för fossingen.

Annars är fotstatusen betydligt bättre än för två veckor sedan. Nu sätter jag ner hälen först när jag går och är inte alls lika besvärad. Men det är en punkt som fortfarande gör rejält ont. Ska försöka ha tålamod.

Jag har försökt planera kommande veckas träning och det är inte lätt att få in någon träning alls med tanke på alla jobbevents och glöggtillställningar man förväntas gå runt på. Men det är ju roligt också!
Får jag till allt som jag önskar så blir det nog simning på tisdag och yoga på torsdag och söndag. Det får nog räcka - resten av tiden ska jag äta pepparkakor och dricka glögg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar