fredag 9 december 2011

Drömma går ju...

De senaste två månaderna har jag spenderat alla vakna timmar i nedanstående komipsar:


Vad är det med det? tänker kanske ni. Det borde väl vara alla löpares dröm att ständigt gå i löpardojjor. Ja, kanske det. Kanske om man faktiskt får springa i dem. Men jag får ju inte - kan ju inte - springa för närvarande. Ändå är löparskorna de enda som fungerar för mig. Jag går välklädd till jobbet varje dag och matchar med joggingskor. Så tråkigt! Jag vill ha snygga stövlar eller boots.

Igår när jag var på väg till ett möte slank jag in i en av mina favoritskoaffärer. De hade 50% rabatt på stövlar och boots... Tio minuter senare gick jag därifrån med nedanstående:


Äsch, man måste ju tro! Tro att foten är på bättringsvägen. Tro att jag kan testspringa före nyår. Tro att jag kan börja träna regelbundet i januari och tro att jag kan springa 8 mil i april... Och om jag kan göra det, jag då kan jag definitivt promenera i bootsen på väg till jobbet.

Och för att hjälpa tron på traven inledde jag morgonen med ett grymt bikrampass på fastande mage. Asjobbigt, men förhoppningsvis bra för såväl kropp som knopp. Sedan jobba några timmar och nu hemma för att ta hand om en trilskande frys. Eller ta hand om innehållet i frysen åtminstone. Ja, vi kommer inte svälta ihjäl den här helgen, det kan jag garantera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar