söndag 23 januari 2011

Långpass!



Över två mil på under två timmar!

Förmiddagen spenderade jag återigen i Sätrahallen där Samuel idag skulle springa 60 m. Det var redan 10.20 och efter det skulle han vara klar, så jag hade planerat att komma ut på mitt långpass redan vid elva och få en härlig tur i dagsljus. Men tro det eller ej - Samuel sprang så fort att han gick till final! Roligt! Så det blev till att vänta in ytterligare en tävling och vi kom hem betydligt senare än jag tänkt mig.

Därför fick jag lite problem med det här med mat. Jag behövde fylla på före passet, men ville inte äta för mycket för då skulle jag få vänta och därmed inte kunna ta vara på ljuset. Jag åt lite grann och drack och kom sedan iväg ungefär klockan ett.

Solen bara gnistrade och det var UNDERBART! Ambitionen var att springa två varv på min milrunda. Jag hade lite känningar av att jag just ätit, men tycker ändå det flöt på bra. Jag hade bestämt att det var bara distans som gällde idag -det kunde i princip gå hur långsamt som helst. Svårast av allt är ju att springa förbi vårt hus efter en mil och veta att jag har lika mycket kvar. Det liksom sliter lite i mig, men idag var jag stark och fortsatte. Och tempot var trots allt helt ok. När jag sprungit 16 km insåg jag att jag hela tiden hållit strax under 6-miuterstempo och det ville jag verkligen inte tappa på slutet. Så trots att jag var trött så tvingade jag mig att mala vidare och stod slutligen vid ytterdörren efter drygt två mil. När jag stack iväg ropade jag till barnen att jag skulle vara borta två timmar och tittar man på klockan så måste man väl säga att jag var punktlig?

Imorgon bär det av till Litauen med jobbet, så nu måste jag förbereda mig lite. Ciao! 

Hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar