fredag 1 oktober 2010

Snabb blir jag aldrig!

Nä, att springa snabbt är inte min grej. Mer då uthållig, men knappt det heller. Ibland försöker jag springa "snabbdistans" men skillnaden mellan dem och mina vanliga rundor är försvinnande liten. Bästa snitthastigheten jagb haft på en sex kilometersrunda är 5:05. Idag kom jag iväg ganska sent, vid 21-tiden och det var mörkt och kallt. Antagligen ville kroppen bara hem så fort som möjligt för benen satte iväg med en väldig fart.

Hela tiden kändes det som om jag aldrig sprungit så fort i heöa mitt liv. Jag formligen flög fram. Kändes det som alltså.... Sista hundra metrarna tryckte jag ut den sista kraften. Jag var säker på att ha slagit PB ganska rejält och jag hoppades till och med på en snittfart på under 5 min/km.

Därför blev jag besviken på att klockan bara visade 3 sekunder snabbare än förra gången! Nåväl snittet gick ner med en sekund till 5:04, så jag får väl vara glas och fira! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar