tisdag 28 september 2010

Back to reality

Vilken härlig löptur!
Efter fem extremt hektiska och roliga dygn på bokmässan kom jag hem sent på natten mellan söndag och måndag. Hela måndagen gled jag omkring i en behaglig trötthetsdimma på kontoret. Bokmässan är verkligen en upplevelse och utmaning för såväl kropp som sinne. Tio timmar varje dag sliter man i montern med att sälja böcker, hämta lådor i förrådet, svara på frågor, hjälpa författare etc. Man sliter, men det är otroligt roligt. När mässan stänger för dagen ska man räkna kassan och fylla på böcker i montern innan man ilar ut på nattens begivenheter. Det är mingel, kundmiddagar, fester och barhäng. Helt enkelt årets branschupplevelse!

Men nog om det nu. Att springa igår fanns helt enkelt inte på kartan. Jag kom hem från jobbet, lagade mat, nattade barnen och sedan mig själv. Sov i nästan nio timmar och är idag i bättre form. Fortfarande aning trött i kroppen, men ändå back in business. Eftersom jag varit borta så länge från barnen ville jag vara effektiv i träningen så jag sprang helt enkelt hem från jobbet. Idag har det varit vackert vädet, men ganska kallt och blåsigt. Vädergudarna var dock nådiga för jag hade vinden i ryggen och solen i ansiktet. Underbart! Benen var förvånansvärt pigga och de 8,6 km försvann i ett nafs. Nåja, kanske inte fullt så fort, men det var ändå härligt!

Insåg förresten igår näär jag hittade min nummerlapp till Topploppet i posten att det är dags redan på lördag. KUL!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar