söndag 3 oktober 2010

Topploppet!

3000 löpsugna samlades i Hagaparken
Jaha, plötsligt var det dags för Topploppet! Vi hade cykelfest i området igår kväll och ska jag vara allvarlig så kände jag mig inte speciellt löpsugen imorse. Lite trött och tung i huvudet var jag allt. Jag skulle ta en buss från Odenplan till Haga Södra, men uppenbarligen var jag inte den första som tänkt detta. Bussarna var knökfulla och jag kom inte med. Skulle jag vänta en kvart till nästa buss och riskera att missa starten? Nej, jag hittade en likasinnad, Camilla, och delade en taxi med henne. Nu fick vi gott om tid att lämna in värdesaker, överdragskläder etc.

Solen sken och det var faktistk en härlig dag. Det var endast en startgrupp för dem som skulle springa 10 km, vilket resulterade i att det var väldigt trångt i början. Irriterande trång faktiskt. Nu var jag ju ändå inte i form för något PB utan tog det ganska lugnt tillsammans med de övriga. Banan var hyfsat kuperad, men gick mer nerför än uppför som tur var.

På andra varvet lättade det och jag kunde dra på lite mer. De sista två kilometrarna var jag trött, men kom in på den acceptabla tiden 54:04. Enligt min egen klocka i alla fall. Det officiella resultatet var 54:13 och så mycket brukar det faktiskt inte slå.

Sammanfattningsvis var det ett ganska trevligt lopp och jag kom hem trött och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar