torsdag 10 februari 2011

En åsna mellan två hötappar


I höstas missade jag möjligheten att vara med på värsta galenskapen - ultraintervaller som annonserades på jogg.se. En mil var tredje timme skulle avverkas under ett dygn. Alltså totalt 8 mil. Alla springer där det passar dem och registrerar sedan på jogg.se så att en vinnare kan koras. I motionsklassen räcker det att springa några av intervallerna. Klart jag var sugen, men som sagt, det passade inte då.

Nu kommer chansen igen! På lördag kan den hugade springa 8 x 10 km, gå in och kolla på http://www.jogg.se/Misc/Ultraintervall.aspx . Så detta har jag funderat på hela veckan och faktiskt mentalt försökt ladda för. Men nu har jag hittat något annat! Vad säger ni om det här alternativet? http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=928204
Här springer man i grupp alla gator på Östermalm i makligt tempo. Ultradistans utlovas för den som orkar. Fördelen här är förstås sällskapet. Jag insåg ju i lördags att en kilometer i sällskap går dubbelt så lätt som en ensam kilometer. Så just nu lutar jag åt Öfvre Östermalm. Men förmodligen blir det familjen och alla barnens aktiviteter som avgör vad det blir på lördag. Vad väljer du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar