torsdag 19 juni 2014

Ont i höften



Jag har fått så ont i höften. Konstigt nog har det kommit nu när jag har löptränat mycket mindre än jag brukar. Jag har ju tidigare haft lite problem med sätesmuskeln, men det här är något helt annat. Det gör ont precis på utsidan av höger höft och jag känner av det hela tiden. När jag springer gör det ont i höften och på framsidan av knät. Knät känner jag dock bara av när jag försöker springa. 

Först tänkte jag att det är var muskulärt och försökte rulla lite extra på foamrollern. Men efter lite googling så inser jag att det kan var helt andra problem. Nedan tre olika orsaker till höftsmärtor.


Nu har jag bokat en tid hos naprapaten, men det är först om en vecka. Under tiden försöker jag köra lite styrkeövningar för höft och bål. Men jag känner mig faktiskt lite deppad. Någon som har något tips som kan pigga upp mig?



2 kommentarer:

  1. Vad trist... :-(
    Jag hade höftproblem för ett par månader sen, men mitt satt nog muskulärt. Kollade förvisso aldrig upp det, men rollade sätesmusklen / piriformis, stretchade och körde höftöppnande yoga och det försvann relativt snabbt.

    Hoppas du hittar orsaken och kan göra något åt det.
    Kram M

    SvaraRadera