söndag 22 juni 2014

Midsommar i barndomslandet

 Det blev en riktigt fin midsommar! Vi åkte ner till mitt barndomsparadis på Tjurkö i Blekinge skärgård. Vi kom ner lagom till lunch på midsommarafton och sedan blev det en traditionell dag med midsommarmat, bad (för en del) och mycket spel och lekar. Barnen satte upp badmintonnätet och sedan blev det turnering. Så himla roligt! Och så körde vi förstås trekamp med luftgevärsskytte, boll i hink och pilkastning.

Ok - jag vann inte...

På midsommardagen var vädret ostadigt, men vi fick till en långpromenad innan regnet kom. Jag vill alltid springa när jag är här eftersom jag tycker att den här ön är den bästa platsen på hela jorden, men jag höll tillbaka och vilade höften istället.

Men i morse vaknade vi till strålande sol och det var helt omöjligt att stå emot en liten löptur. Dessutom följde Mats med och vi sprang på den gamla stigarna ner till hamnen och sedan vidare hemåt. Verkligen underbart!

Vackraste morgonjoggen!

Jag tyckte att höften var ok i början av rundan, men efter hand värkte den allt mer. Så surt med en ny skada nu när årstiden är som bäst! Det var dock inte värre än att jag kunde springa. När vi kom tillbaka till stugan gick Mats och badade och då passade jag på att göra en jordgubbstårta för det är faktiskt Mats födelsedag idag. Alla hade sovit medan vi sprang så de märkte inte att födelsedagsbarnet hade rymt. Sedan fick han sova räv medan vi gjorde frukost och sedan kom in och sjöng.

På eftermiddagen var det bara att sätta sig i bilen och dåna tillbaka till Stockholm. Gick bättre än väntat då köerna inte alls var så långa som de brukar. Eller också var det vi som kom hem lite senare än vanligt. Vädret under hemfärden var minst sagt oberäkneligt - sol, ösregn, mörka mol och klarblå himmel avlöste varandra hela tiden. Det som var bra var att vi lyckades lokalisera var regnbågen slutar. Nu är det bara att ta med sig en spade dit och börja gräva efter skatten! :-)


Där regnbågen slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar