tisdag 17 juni 2014

En bra start på dagen

Stockholm vackraste vy?

Igår kväll var det dags för säsongens sista jobbevent för min del. Det har blivit en hel drös den senaste tiden och även om jag verkligen gillar att mingla och snacka så känns det rätt bra att har färre kvällar uppbokade framöver. Det var en trevlig kväll och när klockan väckte mig mig i morse så funderade jag faktiskt på om transportlöpning till jobbet var en särskilt bra idé?

Men sådant ska man ju inte fundera på utan det är bara att sticka iväg. Jag bredde en macka och packade min rygga och sedan bar det av. Mycket kallare än jag förväntat mig och ganska blåsigt. Vart tog sommaren vägen? 

Det blev en lugn jogg och efter hand ledade den stela kroppen upp sig. Många löpare och cyklister ute trots den tidiga timmen. När jag kom ner till Söder Mälarstrand gjorde jag det obligatoriska fotostoppet - kan inte se mig mätt på Stockholm från den här platsen! Efter åtta kilometer eller tre kvart var jag framme och efter dusch, kaffe och macka känner jag att det här kan bli en riktigt bra dag! Önskar er alla detsamma!

Spökselfie i hissen...

2 kommentarer:

  1. Extra vackert är det faktiskt om morgnarna så transportlöpning är verkligen en bra grej. Något att se fram emot i augusti då jag börjar jobba.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur lång blir transportlöpningen för dig då, med tanke på flytten?

      Radera