måndag 16 juni 2014

Att springa i sol och värme



I går eftermiddag tog jag en liten springtur. Jag hade inte upplevt dagen som så väldigt varm, men en liten bit in i rundan insåg jag att jag varken hade vätska, solglasögon eller keps. Däremot hade jag linser vilket gör mina ögon extra känsliga och i större behov av solskydd. Jag hade varit inne i stan och passade på att springa hem, så det fanns ingen möjlighet att springa hem och hämta det jag saknade.

Solen låg rakt emot mig och jag försökte titta ner för att undvika att bländas. Lite svårt bara att titta ner när man måste kryssa mellan alla turister i Kungsträdgården och längs Skeppsbron. När jag hade passerat Liljeholmsbron lättade trängseln, men det var då törsten började bli alltmer besvärande. Det var en dryg mil jag skulle springa och jag brukar inte behöva vätska för den distansen. Men kanske hade jag varit dålig på att dricka under dagen.

Det blev en ganska tung runda även om jag tyckte att jag höll uppe tempot hyfsat. Jag ville väl bara komma hem och in i skuggan! :-) Hursomhelst fick jag mig en liten tankeställare - nu blir det bättre planering framöver och keps och dricka ska med på alla pass!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar