lördag 4 december 2010

Snömagi!


Det här är utsikten från mitt vardagsrumsfönster. Visst ser det lantligt och idylliskt ut? Men ändå bor jag i Stockholm Stad. Idag var det dags för ett lite längre pass och för första gången den här veckan var jag riktigt sugen! Speciellt med tanke på det vackra vintervädret.

Jag har inga vinterskor utan springer i mina vanliga. Det gör att det går lite segt - för varje steg framåt så glider jag även någon centimeter bakåt. Ganska jobbigt, men jag inbillar mig att det stärker vristerna. Jag var osäker på hur snöröjningen varit längs vattnet, men sprang ner mot Klubbensborg och vidare mot Axelsbergs småbåtshamn. Det funkade riktigt bra. Vidare ut på udden vid Vinterviken. Det här är nog faktiskt min favorit runda, men jag har aldrig sprungit den i snö förrut. När jag närmade mig hemmet sprang jag vidare och la till ytterligare ett annat varv och rundan slutade på 14 km. Det var riktigt, riktigt skönt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar