torsdag 30 december 2010

Äntligen Icebugs!

Tack för julklappen!
Av Mats fick jag ett par Icebugs i julklapp. Han köpte ett par till sig själv för någon månad sedan och är grymt nöjd med dem. Jag fick ett "presentkort" på julafton och igår möttes vi på Runners Store på lunchen så att jag kunde inkassera min julklapp.
Det var ett svårt beslut! Två olika modeller fanns i min storlek (tyvärr inga av reamodellerna) - ett par supersnygga rödrosa som jag fick ett otroligt strakrt habegär till, samt ett par med traditionella mörka dojjor. Förnuftet segrade dock. De grå skorna var med uppbyggda och dämpade och passar nog min löpning bättre. Dessutom var de helt vattentäta. De röda var lättare och hade mer "markkänsla" och var vattenavstötande.

Så det blev förstås transportlöpning hem från jobbet igår! Trots Bugsen gjorde snömodden att det gick långsamt, men efter löpningen i värmen på Kap Verde, måste jag erkänna att jag njöt (!) av minusgraderna. Så pass mycket att jag inte nöjde mig med de åtta kilometraran hem, utan la till några ytterligare och slutade på elva km. Härligt!

Nöjde efter första rundan med Bugsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar