torsdag 16 december 2010

Snålblåst och snöglopp

Nu kommer jag och tar dig!
Efter förra veckans långa uppehåll har jag nu ändå försökt hålla igång. En kortare runda i söndags, löpning hem från kontoret i måndags och idag hade jag egentligen planerat in en lite längre runda. Enligt prognosen skulle det itne vara så kallt, men eventuellt snöa lite. Och det är väl det minsta man kan säga. Snön har vräkt ner hela dagen och det har blåst kallt och snålt.

När jag kom hem måste jag erkänna att jag flera gånger tänkte "Jag struntar i det!" Men hur det nu än var så var jag plötsligt ombytt och hade till och med letat fram en "rånarluva" som vi har i fjällen när det är grymt kallt. Jag gav mig iväg. Den relativt djupa snön gjorde tempot mycket måttligt. Första kilometern var i rak motvind och det var skönt att enbart ögonen var synliga. Sedan blev det lättare när rundan bytte riktning. Sex kilometer blev det i alla fall och så här efteråt är det bara att konstatera: Det finns inget dåligt väder! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar