onsdag 15 september 2010

Topphälsas shoppingkväll vs. kvällsrunda i beckmörker

Gula blixten! :-)
Topphälsa på Intersport hade jag skrivit i min kalender på dagens datum. Eftersom jag är anmäld till loppet var jag inbjuden på en "exklusiv" kväll med Maria Akraka och Topphälsa. 20% på hela Intersports sortiment utlovades. Det här kunde jag ju inte missa, så jag var på plats ikväll kl.18 är när det började. En lång kö av tjejer ringlade sig utanför affären, in i affären och uppför hela rulltrappan. Det var så mycket folk att det knappt gick att ta sig fram. Maria Akraka såg jag en blixtsnabb skymt av, sedan var hon borta.

Jag tappade lusten tvärt. Shoppinglusten och lusten att delta över huvud taget. Jag tog min goodiebag och gick tvärsöver gatan till Stadium. Utan någon som helst rabatt (men ändå till väldigt bra pris) tröstade jag mig med en ny långärmad funktionströja och ett par långa tights. Jag såg flera stycken därinne med Topphälsas goodiebag i handen, så jag tror egentligen att Stadium var den stora vinnaren på Topphälsas Intersportkväll!

Här hemma har jag först ägnat mig åt barnen, dvs pussar, kramar, läxor och sagor. Först vid niotiden drog jag på mig de nya långa brallorna. En neongul väst drog jag också fram. Dags för säsongens första mörkerpass. Det blev sex ganska långsamma, men sköna kilometrar. Låren är ännu stumma från halvmaran och det känns bra att bara mala på i ett lugnt tempo. Tids nog blir det annat.

Nu måste det allt bli lite jobb också innan bingen kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar