onsdag 24 oktober 2012

En utmaning för november

Kan man använda en lång förkylning som säsongsvila? Nä, det tycker jag egentligen inte, men nu när jag har haft en dryg månad med minimal träning på grund av illasinnat virus så är jag verkligen inte beredd att ta säsongsvila när jag äntligen börjar känna mig en aning bättre.

Istället har jag funderat på att ge mig själv en utmaning. Jag funderade till exempel på om jag skulle låta bli att köpa månadskort på SL i november och förlita mig på apostlahästarna? Min nya löparrygga bidrog till att denna idé lockade. Samtidigt är mitt liv fyllt av jobbevenemang på kvällarna som ofta kräver lite styrsel på kläder och sånt. Men man skulle ju kunna ha målet att springa ena riktningen varje dag?

Mitt i dessa funderingar dök en utmaning upp hos Träningsglädje. Hon säger att november är en "streak-månad" och att hon ska springa varje dag i november. Det behöver inte vara långa rundor, men dock en liten löptur varje dag. Jag är på! Jag väver ihop den här utmaningen med min transportlöpning och ska se till att det blir lite löpning varje dag. Visst kan man kraxa om att man behöver återhämtning och att träning utan vila bryter ner musklerna, men jag menar att dessa löppass kommer se helt olika ut. Det blir nog en hel del transportlöpning i lugnt tempo. Förhoppningsvis några kvalitetspass i Sätra och självfallet ett antal korta, lugna återhämtningsjoggar på några få kilometer. Det här blir kul! Hänger ni på?

Spring i benen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar