måndag 25 april 2011

Blodprov, sänka och EKG

Med risk för att låta mer än lovligt gnällig - jag är fortfarande inte helt frisk. I måndags förlorade jag tålamodet och gick till läkaren som tog massor av prover, till och med EKG. Men allt var ok och han sa att det är bara att vänta så ska krafterna återkomma.

Så jag väntade och slutligen i torsdags kunde jag inte vänta längre. Stack iväg i solen och sprang 10 km. Det var jobbigt, men härligt. Nästa dag, på långfredagen sprang jag 6 km. Kändes fortfarande ok. På lördagen vaknade jag dock med halsont igen. Jag blir så trött...



Hela påsken har solen strålat och ALLA människor är ute och springer. Med endast fem veckor kvar till Stockholm Marathon borde jag verkligen också göra det. Men vad ska ska man göra då när hälsan inte infinner sig? Några tips?

Jag tycker att jag äter riktigt bra och jag kan heller inte klaga på att jag sover för lite. Visst är det intensivt tempo både på jobbet och hemma, men så har det ju alltid varit. Förstår verkligen inte.

Nä, ikväll tänker jag lägga mig tidigt. Sova nio timmar och vakna FRISK! Jag tänker känna mig pigg! Och sedan blir det löpning så mycket det bara går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar