måndag 15 november 2010

Tillbaka efter löpvila



Plötsligt blev det en åtta dagar lång löpvila. Det var inte riktigt planerat, men så här i efterhand tror jag det var bra. Veckan efter halvmaran på Åland sprang jag massor och det blev aldrig någon riktig återhämtning. Sedan blev det snö, is och slask. Visst hade jag kunnat springa ändå, men det kändes ok att låta bli. Det är extremt mycket på jobbet och jag vill inte förlora viktig tid med barnen.

I slutet på förra veckan kände jag halsinfektionen komma smygande. Jag tog det riktigt, riktigt lugnt torsdag till söndag och idag kände jag mig helt återställd.

Så efter en mycket koncentrerad dag på jobbet kändes det faktiskt toppen att ge sig ut i regnet och mörkret. Det var ren transportlöpning, men inte desto mindre härligt. Bra tempo!

Jag ska försöka springa på torsdag och sedan både lördag och söndag. Det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar