onsdag 3 november 2010

Födelsedagsjogg

Över Liljeholmsbron

Idag är det min födelsedag! Ändå hade jag inte höstlov längre utan fick, efter härlig uppvaktning av familjen, pallra mig iväg till jobbet. Där var det full fart och dagen försvann i en väldig fart. Häromveckan bjöd Petra Månström in till födelsedagsjogg. tyvärr uppmärksammade jag det försent, men det var ju ett härligt initiativ. Och jag borde förstås gjort något liknande... Nu fick det bli en helt egen födelsedagsjogg hem från jobbet.

Låren var fortfarande mer än lovligt stumma efter halvmaran. Ja, jag har faktiskt riktigt ont en bit ovanför knävecket på baksidan av låret. De första kilometrarna funderade jag på om det verkligen var ok att springa, eller om jag borde vila musklerna en dag till. Efter ett tag ledade jag ändå upp mig och de åtta kilometrarna betades av i beskedligt tempo.


Och så blev det mörkt.

Det är skönt att springa i mörkret. Jag väljer vägar där mycket folk rör sig och det känns aldrig obehagligt. Tankarna flyger åt olika håll, lungorna fylls med luft och jag kommer hem lugn och lycklig. Idag stod födelsedagsmiddagen på bordet och den avslutades med en supersmaskig tårta!

Mums!


Ikväll ska jag se till att smörja musklerna med Ormsalva så får vi se om det känns bättre imorgon. Och imorgon ska jag berätta om en de fina presenterna jag fått idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar